ZABAWY LOGORYTMICZNE
1. „Wiatr”– dziecko chodzi po pomieszczeniu, w tle słychać cichą muzykę- dziecko chodzi na palcach w umiarkowanym tempie, nagle zrywa się wichura, pojawia się głośna muzyka- dziecko biega w różnych kierunkach robiąc obroty dookoła siebie z uniesionymi rękoma, gdy muzyka cichnie dziecko kładzie się na podłodze i turla się, jak listki.
2. „Idzie Grześ”– chodzenie w rytm wiersza i naśladowanie dźwigania ciężkiego worka- dziecko idzie wolno, jest lekko pochylone, potem powoli się prostuje, idzie szybciej
z lekkim workiem.
Idzie Grześ przez wieś,
Worek piasku niesie,
A przez dziurkę,
Piasek ciurkiem
Sypie się za Grzesiem.
„Piasku mniej-
Nosić lżej!”
Cieszy się głuptasek.
Do domu wrócił,
Worek zrzucił,
Ale gdzie ten piasek?
Wraca Grześ
Przez wieś,
Zbiera piasku ziarnka.
Pomaluśku
Zebrała się miarka.
J. Tuwim
3. „ Raz mały wróbelek” – posłuchaj uważnie, a gdy usłyszysz słowo:
mały – złóż dłonie jakbyś trzymał/trzymała w nich piłeczkę
wróbelek – machaj dłońmi jak skrzydełkami
werbelek– udawaj, że grasz na bębenku
felerek– strząśnij dłonią, jakby coś się do niej przykleiło
bęc– klaśnij w dłonie
Raz mały wróbelek
miał mały werbelek
werbelek wróbelka
miał mały felerek
felerek werbelka
małego wróbelka
felerek werbelka
Bęc!
4. „Pieczemy ciasto” – Dziecko siedzi na dywanie i naśladuje pieczenie ciasta. Wsypuje mąkę do miski, mieszając obiema rękoma. Następnie wrzuca jajka – jedną ręką bierze jajko, a drugą wyrzuca skorupki za siebie. Aby ciasto się upiekło musimy je dobrze ugnieść, dlatego naśladuj gniecenie ciasta wykonując ruchy naprzemienne – raz jedną, raz drugą ręką.
5. „Balonik”– wręcz dziecku balonik do nadmuchania, następnie przebij go szpilką, poproś dziecko, aby naśladowało pęknięty balonik (dziecko wdycha powietrze przez nos , poczym wydycha je przez usta, kładzie się na dywanie, rozluźnia mięśnie
i kontynuuje swobodne oddychanie przez nos).