Tydzień Daltoński
W naszym przedszkolu obchodziliśmy Tydzień Daltoński, który był pełen ciekawych aktywności inspirowanych założeniami Planu Daltońskiego.
W poniedziałek obchodziliśmy dzień czerwony- samodzielność. Dzieci poznały zawód strażaka, uczyły się samodzielnego podejmowania decyzji i organizowania swojej pracy. Każdy przedszkolak mógł wykonać zadania we własnym tempie.
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
- poniedziałek- dzień czerwony
Wtorek obchodziliśmy dzień niebieski- odpowiedzialność. Dzieci poznały zawód kolejarza, uczyły się, jak ważne jest dotrzymywanie umów i sumienne wykonywanie powierzonych zadań. Zorganizowaliśmy wspólną zabawę ,, Jedzie pociąg z daleka”.
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
- wtorek-dzień niebieski
W środę obchodziliśmy dzień pomarańczowy – współpraca. Tego dnia dzieci poznały pracę lekarza, pracowały w parach i grupach, ucząc się współdziałania i wzajemnej pomocy. Zadania wymagały komunikacji oraz wspólnego planowania.
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- ?????????????????????
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
- środa- dzień pomarańczowy
W ramach obchodów Tygodnia Daltońskiego do naszego przedszkola zaprosiliśmy nauczycielki z innych placówek, aby mogły zobaczyć, jak pracujemy z dziećmi zgodnie z założeniami Planu Daltońskiego. Była to świetna okazja do wymiany doświadczeń oraz inspiracji do wdrażania tej metody w innych przedszkolach.
Podczas wizyty goście mieli możliwość obserwowania zajęć prowadzonych w duchu daltońskim, gdzie szczególny nacisk kładliśmy na samodzielność, odpowiedzialność, współpracę i refleksję. Nauczycielki zobaczyły, jak dzieci samodzielnie planują swoją pracę, podejmują decyzje oraz współdziałają w grupach.
- czwartek- dzień zielony
- czwartek- dzień zielony
- czwartek- dzień zielony
- czwartek- dzień zielony
Piątek- podsumowanie, refleksja i zabawa. Obchody Tygodnia Daltońskiego w naszym przedszkolu zakończyły się w wyjątkowy sposób. Wszystkie dzieci z przedszkola zebrały się, aby wspólnie odśpiewać piosenkę „Daltonka”, która stała się hymnem tego wyjątkowego tygodnia. Radosne głosy przedszkolaków wypełniły salę, podkreślając atmosferę współpracy i wspólnej nauki.
Na zakończenie, w duchu integracji i radości, wszystkie dzieci wyruszyły na uroczysty marsz po najbliższej okolicy. Maszerując razem, machały kolorowymi karteczkami w barwach dni tygodnia daltońskiego – niebieskim, czerwonym, żółtym, zielonym i pomarańczowym. Było to symboliczne podsumowanie całego tygodnia, a także okazja do pokazania mieszkańcom naszej miejscowości, jak wspaniale dzieci uczą się przez zabawę w duchu Planu Daltońskiego.
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- piątek- dzień żółty
- pszczółki
- pszczółki
- pszczółki
Serdecznie dziękujemy wszystkim dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w obchody Tygodnia Daltońskiego! Szczególne podziękowania kierujemy za piękne prace plastyczne – pszczoły, które zostały wykonane wspólnie z rodzicami według instrukcji w domu. Każda praca była wyjątkowa i pokazała kreatywność oraz staranność naszych przedszkolaków.