ZABAWY LOGORYTMICZNE

Opublikowane przez przedszkole6 w dniu

1. „Wiatr”– dziecko chodzi po pomieszczeniu, w tle słychać cichą muzykę- dziecko chodzi na palcach w umiarkowanym tempie, nagle zrywa się wichura, pojawia się głośna muzyka- dziecko biega w różnych kierunkach robiąc obroty dookoła siebie z uniesionymi rękoma, gdy muzyka cichnie dziecko kładzie się na podłodze i turla się, jak listki.

2. „Idzie Grześ”– chodzenie w rytm wiersza i naśladowanie dźwigania ciężkiego worka- dziecko idzie wolno, jest lekko pochylone, potem powoli się prostuje, idzie szybciej
z lekkim workiem.

Idzie Grześ przez wieś,

Worek piasku niesie,

A przez dziurkę,

Piasek ciurkiem

Sypie się za Grzesiem.

Piasku mniej-

Nosić lżej!”

Cieszy się głuptasek.

Do domu wrócił,

Worek zrzucił,

Ale gdzie ten piasek?

Wraca Grześ

Przez wieś,

Zbiera piasku ziarnka.

Pomaluśku

Zebrała się miarka.

J. Tuwim

3. „ Raz mały wróbelek” – posłuchaj uważnie, a gdy usłyszysz słowo:
mały – złóż dłonie jakbyś trzymał/trzymała w nich piłeczkę
wróbelek – machaj dłońmi jak skrzydełkami
werbelek– udawaj, że grasz na bębenku
felerek– strząśnij dłonią, jakby coś się do niej przykleiło
bęc– klaśnij w dłonie

Raz mały wróbelek
miał mały werbelek
werbelek wróbelka
miał mały felerek
felerek werbelka
małego wróbelka
felerek werbelka
Bęc!

4. „Pieczemy ciasto” Dziecko siedzi na dywanie i naśladuje pieczenie ciasta. Wsypuje mąkę do miski, mieszając obiema rękoma. Następnie wrzuca jajka – jedną ręką bierze jajko, a drugą wyrzuca skorupki za siebie. Aby ciasto się upiekło musimy je dobrze ugnieść, dlatego naśladuj gniecenie ciasta wykonując ruchy naprzemienne – raz jedną, raz drugą ręką.  

5. „Balonik” wręcz dziecku balonik do nadmuchania, następnie przebij go szpilką, poproś dziecko, aby naśladowało pęknięty balonik (dziecko wdycha powietrze przez nos , poczym wydycha je przez usta, kładzie się na dywanie, rozluźnia mięśnie
i kontynuuje swobodne oddychanie przez nos).

Przejdź do treści Przejdź do menu