Kontakt

tel: 34 351 14 06, e-mail: 6@przedszkolalubliniec.pl, 42-700 Lubliniec ul. Droniowicka 27

GRY I ZABAWY RUCHOWE W DOMU

Opublikowane przez przedszkole6 w dniu

Nie wolno wyjść z domu, a dzieci roznosi energia. Co masz ochotę zrobić? Posadzić je przed komputerem i włączyć niezawodną w takich sytuacjach bajkę. Ta metoda sprawdza się, niestety tylko do czasu. W pewnym momencie zaczynasz tracić kontrolę nad procesem wychowawczym dziecka. Każda zabawa , nie tylko ruchowa, wpływa na polepszanie więzi między rodzicem a dzieckiem. Oprócz oczywistej korzyści w poprawie formy, wspólna aktywność uczy dziecko, że jest to miła forma spędzenia wolnego czasu, poprawia nastrój, uczy rywalizacji i radzenia sobie z porażką i wygraną. Zabawa może być świetną okazją do nauki prawidłowych zachowań, a także zaspokaja potrzebę bycia z rodzicem- mówi Monika Perkowska, psycholog dzieci i młodzieży.

Poniższe zabawy można wykorzystać w każdym domu, gdyż nie wymagają ani dużej przestrzeni, ani specjalnych rekwizytów. Szczególnie spodobają się dzieciom w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Zabawy tropiące

Zabawy tropiące, inaczej poszukiwawcze. Jedną z nich jest znana powszechnie zabawa w „ciepło-zimno”. Rodzic chowa konkretny przedmiot, dziecko musi go znaleźć wyłącznie

dzięki wskazówkom: ciepło, zimno.

Drugą zabawą, bardziej skomplikowaną są domowe podchody. Rodzic chowa w domu koperty z zadaniami. Dziecko znajduje je i wykonuje poszczególne polecenia np. zrób 10 przysiadów.

Zabawa ze sznurkiem

Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5 m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt. Zadań

Może być wiele:

  • spacer po sznurku uważając by z niego nie „spaść”

  • przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę,

  • przejście po sznurku stopami tyłem, bokiem

Ludzie do ludzi

Zabawa dla minimum dwójki dzieci. Osoba prowadząca włącza dowolną muzykę, w tym czasie dzieci tańczą, podskakują, chodzą na paluszkach (wszystko zależy od kreatywności uczestników). Podczas pauzy prowadzący mówi np. plecy do pleców i dzieci muszą się zetknąć daną częścią ciała.

Przejdź do treści Przejdź do menu