ROZWÓJ SPRAWNOŚCI MANUALNYCH

Opublikowane przez przedszkole6 w dniu

Obszar w mózgu odpowiedzialny za aktywność i czucie rąk sąsiaduje z rejonem kierującym ruchami narządów mowy. Usprawnienie dłoni i różnorodne doznania dotykowe pobudzają w korze mózgowej okolice odpowiedzialne za ręce oraz pośrednio ruchowy ośrodek mowy, a więc wspomagają rozwój mowy. Precyzyjne ruchy palców współgrają z dokładnością ruchów narządów mowy, czyli piękną i wyrazistą wymową” – czytamy w materiałach edukacyjnych dla rodziców, które zostały opublikowanych podczas V Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej.

Drogi Rodzicu, właśnie dlatego warto sprawdzić…

Czy Twój czterolatek potrafi:

  • jeść, trzymając prawidłowo łyżkę i widelec,
  • ubierać się i rozbierać ( na naukę sznurowania butów i zapinania guzików jest jeszcze czas)
  • zapinać suwak w kurtce,
  • nawlekać koraliki na sznurek,
  • prawidłowo układać palce trzymając kredkę,
  • pozbierać drobne elementy, np. rozsypane płatki śniadaniowe,
  • układać puzzle z kilkunastu kawałków,
  • wycinać nożyczkami po linii prostej,
  • budować z klocków różnego rodzaju,
  • łapać i rzucać dużą piłką ?

Czy Twój pięciolatek potrafi wszystko to co 4-latek, a ponadto:

  • pisze i rozpoznaje kilka liter, np. swoje imię, tata, mama, itp.,
  • rysuje postać człowieka, zwierzęta, i inne proste obiekty,
  • lepi z plasteliny,
  • korzysta podczas jedzenia z noża i widelca,
  • sznuruje buty,
  • nawleka igłę i podejmuje próby szycia?

Czy Twój sześciolatek potrafi wszystko to co 5-latek, a dodatkowo:

  • rysuje płynnie po linii przerywanej,
  • koloruje nie wychodząc za linie,
  • zapina i rozpina guziki,
  • wycina nożyczkami po linii falowanej i krzywej ?

Źródło: zdrowie.pap.pl

Przejdź do treści Przejdź do menu