ZABAWY Z PIŁKĄ

Witajcie kochane dzieci. Zapraszamy do zabaw i ćwiczeń ruchowych ! Dzisiaj pobawimy się z piłką. Mamy nadzieję, że mama, tata i rodzeństwo dołączą do wspólnej zabawy – w grupie zawsze raźniej. Pamiętajcie – ćwiczymy i bawimy się przy otwartym oknie, ale o to zadbają już dorośli. Jesteście gotowi ? Zaczynamy !!!

  1. Maszerujemy w kole. Pamiętajcie o zachowaniu właściwej postawy – plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty.
  1. Zatrzymujemy się – przyjmujemy pozycję stojąca. Unosimy piłkę ponad głowę, ręce wyprostowane, następnie powolny skłon aż do dotknięcia piłką podłogi. Pamiętajcie – ćwiczenia powtarzamy kilka razy, między kolejnymi ćwiczeniami wykonujemy dobrze Wam znane ćwiczenia oddechowe lub odpoczywamy leżąc, w zależności od pozycji w której jesteście.
  1. Siadamy w siadzie skrzyżnym. Toczymy piłkę wokół siebie, następnie przesuwamy ją zgodnie z poleceniem: przed, za, obok, nad – unosimy ją w górę. Wykonujcie to ćwiczenie w wolnym tempie.
  1. Teraz przyjmujemy pozycję leżącą – leżenie przodem. Ręce wyciągamy przed siebie trzymając piłkę. Piłkę unosimy nad podłogę jednocześnie staramy się nie odrywać nóg od podłogi. Odpocznijcie chwilkę i powtórzcie ćwiczenie.
  1. Zmieniamy pozycję – leżenie tyłem. Nogi lekko rozsuwamy, między zgiętymi kolanami umieszczamy piłkę. Powoli próbujemy wyprostować nogi tak, aby nie wypadła piłka. Odpoczywamy chwilkę i powtarzamy ćwiczenie.
  1. Przechodzimy do stania. Podrzucamy i chwytamy piłkę. Nie rzucajcie zbyt wysoko jeśli jesteście w domu, bo przecież nie chcemy niczego rozbić i nie przejmujcie się, jeśli czasami wypadnie piłka z rąk – to się zdarza.
  1. Ustawiamy przed sobą w odległości 1 metra kosz lub duże pudełko. Będziemy teraz trenować celne rzuty do kosza – powodzenia.

Dziękujemy za wspólnie spędzony czas. Cieszymy się, że jesteście z nami !!!